Nézzen be hozzánk
Egyéb

RUHAADOMÁNY A TWIST OLIVÉR CÍMŰ PRODUKCIÓNKHOZ

Színházunkban már javában zajlanak a Twist Olivér produkció előkészületei.

A darab különleges látványvilágához nagyon sok már nem használatos ruhára, maradék anyagra, esetleg régi ágyneműre, lepedőre, függönyre, sötét és világos színű ingekre lenne szükségünk.

Amennyiben lehetőségük van segítsenek nekünk.
J
anuár 8-ig várjuk adományaikat színházunk aulájában. (Csak tiszta ruhaneműt, adományt áll módunkban elfogadni.)

Támogassanak bennünket, hogy a régi dolgokból valami új és izgalmas születhessen. Köszönjük.

Egyéb

AJÁNDÉKOZZON SZÍNHÁZJEGYET SZERETTEINEK KARÁCSONYRA!

 

KARÁCSONYI TEMATIKUS NAPOK IDÉN IS!

AJÁNDÉKOZZON SZÍNHÁZJEGYET SZERETTEINEK KARÁCSONYRA,

VÁSÁROLJON JANUÁRI ELŐADÁSAINKRA 50% KEDVEZMÉNNYEL DECEMBERBEN!

 

50% KEDVEZMÉNYBEN RÉSZESÜL, AMENNYIBEN DECEMBER 18. ÉS 21. KÖZÖTT VÁSÁROL SZÍNHÁZJEGYET, AZ ALÁBBI LISTA ALAPJÁN:

DECEMBER 18. – RÁK JÓSKA, DÁN KIRÁLYFI (JANUÁR 9.)

DECEMBER 19. – JÉGTÖRŐ MÁTYÁS (JANUÁR 18.)

DECEMBER 20. – TOLDI (JANUÁR 21.)

DECEMBER 21. – ANTIGONÉ (JANUÁR 4-5.)

Egyéb

INTERJÚ KISS ATTILÁVAL, AKIVEL KREON SZEREPÉRŐL BESZÉLGETTÜNK

Interjú Kiss Attilával, akit Kreon szerepében tekinthetünk meg Az Antigoné történet c. előadásunkban

 

Kreonra tanulmányaimból úgy emlékszem, hogy egy borzasztóan rossz ember, egy zsarnok, aki mindenkit elnyom, sanyargatja a népet, nem érdekli senki és semmi a saját igazán kívül. Ellenben ebben az előadásban nekem ő nem volt ennyire negatív, sőt, olyan volt, mintha még talán őrlődne is döntései miatt. Te hogy látod ezt?

Valahogy a tanulmányaiból mindenkinek egyértelmen negatív figura, és az most kifejezetten  cél volt, hogy ne legyen egyértelműen gonosz ember. Inkább egy hétköznapi ember, aki nem teljesen biztos a döntéseiben. Persze, vannak olyan pontok az előadásban és mindenki életében is, amikor azt gondolja, azt gondoljuk, hogy biztosak vagyunk, de aztán elbizonytalanítanak.

Úgy hiszem, hogy ez a valószerűségéhez hozzátartozik egy-egy figurának, még a gonoszoknak is, bár azt sem gondolnám, hogy őt feltétlenül egy gonosz, ártó szándék vezérli.

Igen, én úgy látom, hogy megvan a maga igazsága is ebben a törvényben, hiszen ő csak meg akarja büntetni azt az ember, aki ártott a városnak, aki megtámadta, példát állítani, hogy ilyen ne legyen többet.

Igen, ez igaz, viszont itt az a nagy kérdés, ami miatt Antigoné is bűnhődik majd, hogy lehetnek-e az emberi törvények az isteniek felett állók, vagy nem?

Főpróbahét van, hogy érzed, mennyire állt össze az előadás?

Ez egy teljesen jó állapot, amiben most vagyunk. Sok minden, ami eddig megvolt, az elveszett, de cserébe több technikai elem került bele, úgyhogy most azon vagyunk, hogy ezeket összecsiszoljuk, hogy az is jól menjen, ami technika és közben megszülessen az előadás is. Összeségében tehát – a kérdésre visszatérve – jól állunk.

Kinek ajánlanád az előadást?

Középiskolásoknak mindenképpen. Bár, úgy gondolom, hogy önmagában csak ebből az előadásból leérettségizni nem lehet, mivel ez nem a klasszikus Antigoné. De a tragédia elemzésében talán nagy segítség lehet, hiszen más nézőpontokat nyit meg, más aspektusból láthatunk dolgokat, az előbb említett Kreon szerepét is.

Mindenképpen ajánlanám mindenkinek, akinek tananyag, de felnőttek is találnak benne érdekes dolgokat, amiket a saját életükre vetíthetnek rá.

Készítette: Nemes Orsolya

Fotó: Ónodi Zoltán

advert-image
Egyéb

BESZÉLGETÉS KOVÁCS VANDÁVAL, ANTIGONÉVAL

 

BESZÉLGETÉS KOVÁCS VANDÁVAL,

ANTIGONÉVAL

 

Számomra Antigoné az eddigi tanulmányaim alapján egy abszolút hős. Egy nő, aki ellent mer állni a hatalomnak. Ebben az előadásban, mintha ebből egy picit kevesebbet kapnánk, biztosan érzi azt, hogy azért a hatalomnak ellent mondani nem jó, és nem lesz kifizetődő.

Igen, értem, amit mondasz. Antigoné nem feltétlenül akar meghalni, szóval egyáltalán nem szuicid, de nem is hős. Ő egy szüfrazsett. Azt gondolja, hogy vannak az emberi és az isteni törvények, amik íratlanok, és igenis ezek egyensúlyban vannak, és egyensúlyban is kell lenniük, nem lehet, hogy egyik vagy másik erősebb. Mégis úgy érzi, hogy Kreon tiltása Polüneikész temetésével kapcsolatban sérti az isteni törvényeket, ezáltal megbomlik ez az egyensúly. Szerintem a legfontosabb mondatok, Antigonétól, hogy „nem Zeusz hirdette ki ezt a törvényt, és a holtak istene sem szorította ránk e törvény ármát, nem hihettem, hogy egy földi rendelet leigázza az istenek sosem változó íratlan parancsát”.

Szerintem annyi fájdalom van benne, a szülei, testvérei elvesztése miatt, az egész csomag miatt, amit hordoz magával, ő pontosan tudja az elején, hogy amit bevállal, annak halál lesz a büntetése. De, mint mondtam, nem akar meghalni, reménykedik, hogy túlélheti, és ehhez a túléléshez Haimón lehet az egyetlen esélye, miatta dönthet Kreon máshogy, miatta megkímélheti Antigoné életét. Kreon igazából végig dönthetne máshogy, az előadában az elejétől kezdve ott van a döntés lehetősége, de ő is makacs, és be akarja tartatni mindenkivel a törvényeit.

Nagyon sok múlik a szövegek hangsúlyozásán. Bizonyos mondatok és az előadás értelmezése is más lehetne más-más hangsúlyokkal. Ezek is tudatosak voltak?

Abszolút. A szöveg bizonyos részei alkalmasok arra, hogy pátoszosan mondd őket, és én direkt visszahúzom a kantárt. Pont arról beszélgettünk ma a Nikivel (Tőkés Nikoletta – Iszméné), hogy azt mondom neki az előadásban: „Téged e döntés nem kötelez. Ne fogadd meg ezentúl sem az istenek parancsát”. Ezzel én őt feloldozom, és magamra vállalom a bűnömet. Mondhatnám úgy is, hogy megszidjam emiatt, azért, mert ő nem szegné meg az emberi törvényt, de nem ezt teszem. Ennél a műnél különösen nagyon fontos, hogy meg kell találni az arányokat.

Kinek ajánlanád az előadást?

Felnőtt közönségnek is ajánlom mindenképpen, de akár egy idősebb korosztálynak is. Sok különböző témát feszeget az előadás, mint például kapcsolatokat, kommunikációt önmagunkkal és másokkal. Olyan dolgokat, amik szerintem mindenkinek ott vannak az életében, így vagy úgy. Nagyjából le tudjuk képezni a saját életünkre az előadást. Ha nem is a teljes mondanivalót, de egy részét mindenképpen. Szerintem egyébként ez a lényege a színháznak. Az, hogy történjen velem egy katarzis, nem feltétlenül a darab végén, lehet az előadás közben is, de valamikor mindenképpen történjen ez meg. Mindig haza kell, hogy tudjak vinni valami olyasmit, amiről akár másnap, vagy egy hét múlva is tudok beszélgetni.

Ebben az előadásban úgy gondolom, hogy ez megvan.

Készítette: Nemes Orsolya

Fotó: Ónodi Zoltán

Egyéb

INTERJÚ SZEMÁN BÉLÁVAL, AZ ANTIGONÉ TÖRTÉNET RENDEZŐJÉVEL

 

INTERJÚ SZEMÁN BÉLÁVAL, AZ ANTIGONÉ TÖRTÉNET RENDEZŐJÉVEL

Antigoné és romkocsma?! Az előadás első látásra, mint Antigoné egy tipikus klasszikus mű, egy kötelező olvasmány, egy feldolgozandó anyag. Nagyon bátor dolog ehhez a műhöz nyúlni, és ebből valami újat alkotni, létrehozni. Aztán, ha utána nézünk megtudjuk, hogy a történet egészen mai és egy kocsmában játszódik. Hogy jött az ötlet ehhez a műhöz, ilyen formában? Hogy alakult ez ki benned?
Mindenképpen olyan helyszínt kerestem, ahol ez a többezer éves történet átélhetően elmesélhető. Olyat, amely ismerős mindenki számára. Ahol a “hatalom” is szívesen tölti az idejét, feszélyezettség nélkül, körbevéve a sajátjaival. Antigoné maga is a királyi udvar része, a trónörökös menyasszonya. Egészen a bűn elkövetéséig. Csak akkor kerül ki a hatalom köréből. Ez a romkocsma az ő pihenőhelyük. Itt zajlik minden, ami fontos.

Mennyiben fog változni a szöveg az eredeti műhöz képest? Egy mai történet lesz, az eredeti szöveget hordozva – természetesen a dramaturgiai átírásokkal -, vagy mai lesz a mű szövege is?
A szöveg Eörsi István fordítása. Nem nyúltunk hozzá. Az előadás nyelvezetét megtartottuk. Csak Eörsi István verseiből kerültek még bele az előadásba dalok formájában. Minden szereplőnek van dala. Mai beleírt szöveget nem használunk. Nem hétköznapi a szöveg.

Mondj kérlek pár szót a jelmezekről. Mai történet, mai személyek, mai jelmezek?
Igen, teljesen maiak a jelmezek. Bárhol találkozhatunk velük az utcán vagy a szekrényünkben. Nincs archalizálás ebben sem.

Kinek ajánlanád az előadást elsősorban, és miért?
Az előadást mindenkinek ajánlom, aki elmúlt 14 éves. Nem kötelező olvasmány lesz a színpadon. Érthető, átélhető igazi színházi élménnyel várunk mindenkit.

Várjuk Önöket sok szeretettel!

Bezárás